The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Redovno vežbanje joge može uticati na gubitak težine, ali ne u onom "tradicionalnom" smislu kada gubitak telesne težine povezujemo sa fizičkim aktivnostima. Do gubitka težine dolazi kada je dnevni unos kalorija (konzumacija hrane i pića) manji od kalorijskih rashoda (trošenje kalorija tokom vežbanja). Kako biste i vi izgubili na težini, ne možete se i dalje nezdravo hraniti i baviti se jogom i očekivati neke značajnije pomake.

Brojne vežbe troše puno više kalorija od joga vežbi. Na primer trčanje, brzo hodanje, fudbal… Ali, joga sigurno povećava svest i stavlja naglasak na pažnju pojedinca na svoju ishranu. Vežbanje joge pomaže ljudima da postanu svesni onoga što jedu i da praktikuju puno bolji i zdraviji izbor hrane.

S obzirom na to da su ljudi danas često pod stresom, a svi znamo da kad smo pod stresom samo jedemo, u ovim slučajevima joga opet uzima stvar u svoje ruke. Naime, svakodnevno vežbanje joge opušta i smiruje duh i telo i otpušta stres. Skladno tome, gledajući na to sa ove strane, vežbanje joge zaista podstiče mršavljenje.

Šta sve treba da znate o jogi i mršavljenju?

Joga je odlična za povećavanje fleksibilnosti tela, izgradnju i toniranje mišića, redukovanje stresa… Ali, kakve veze ima sa mršavljenjem? Ako ste novi u svemu ovome, dopustite da vam ukažemo na neke stvari koje biste svakako trebali znati odlučite li se na vežbanje joge sa ciljem gubitka težine.

Povezanost uma i tela

Sama suština joge jeste povezanost uma i tela. To je ono što može pomoći ljudima da izgube težinu. Naravno da postoje i određeni joga položaji koji podstiču mršavljenje (radi masiranja trbušnih organa, ubrzavanja metabolizma i sl.), ali o tome ćemo kasnije. Ako se odlučite na zahtevnije joga položaje, ako želite izgraditi i tonirati vaše mišiće, poboljšati kondiciju i podstaći sagorevanje masnoće, savetujemo vam da se odlučite za vežbanje onih joga položaja koji su usredsređeni na veće mišićne grupe. Dakle, zavisno od toga koje mišiće želite učvrstiti ili izgraditi, izvodite one položaje namenjene upravo za tu grupu mišića. Kako bismo vam olakšali, reći ćemo vam da zaista jako puno asana (položaja) uključuje u rad sve veće mišićne grupe.

Na koji način joga podstiče mršavljenje?

Za gubitak neželjenih kilograma na kraju dana ključan je kalorijski rashod. Laički rečeno, ako potrošite više kalorija nego što ste uneli u organizam, izgubićete na težini. Ako ne potrošite niti ono što se uneli, kilogrami će se nastaviti gomilati.

Sat joge traje između 45 – 60 minuta. Prema postojećim rezultatima istraživanja, prosečni pojedinac izgubi između 3 – 6 kalorija po minuti vežbanja joge, što znači da u tih 45 – 60 minuta možete izgubiti između 135 – 180 kalorija. Za razliku od joge, u sat vremena vežbanja s kettlebellom možete sagoreti oko 400 kalorija (između 13 – 17 kalorija u minutu). To je značajna razlika u gubitku kalorija. Ali, bez obzira na to, joga je naročito korisna, pa je jedan od najboljih načina vežbanja za gubitak kilograma.

Zašto?

Zato što vas joga uči drugačijem načinu razmišljanja, odnosno:

Joga smanjuje stres te vas uči da se bolje nosite sa stresnim situacijama. Menja se samo poimanje „stresa“, stoga je pitanje je hoćete li uopšte ubuduće slične situacije nazivati stresnima ili ne.

Joga povećava svest pojedinca o svom telu; ovo se posebno odnosi na osećanja gladi i sitosti. Pametno konzumiranje hrane (zdrave namirnice) Iako praktikovanje joge ne sagoreva jako puno kalorija, savetujemo vam da ipak ostavite mesta u vašoj rutini vežbanja i za određene joga položaje. Dok su kružni treninzi dobri u sagorevanju masnih naslaga, joga se može koristiti kao trening fleksibilnosti i za toniranje mišića. Prednosti koje proizlaze iz određenih joga položaja povezane su sa smanjenjem stresa, osećajima smirenosti i opuštenosti, boljim prehrambenim navikama i gubitkom težine i sl.

U nastavku teksta upoznaćemo vas s najboljim joga položajima koji podstiču mršavljenje, izgradnju i toniranje mišića i fleksibilnost.

TRI NAJBOLJA JOGA POLOŽAJA KOJI PODSTIČU MRŠAVLJENJE

#1 POZDRAV SUNCU (Surya Namaskar)

Vežba se izvodi u stojećem položaju. Spojite noge i pokušajte raširiti nožne prste. Petama osetite tlo te dođite u stabilni položaj. Ramena polako zabacite unazad prema dole. Otvorite grudni koš i duboko udahnite. S udahom ispružite ruke iznad glave i gurajte ih unazad oblikujući luk. Pogled usmerite prema dlanovima. Polako izdahnite, ispravite leđa (u pretklonu prema napred) i spustite ruke ispred vas pokušavajući postaviti dlanove pored stopala. Glava bi vam trebala biti na kolenima. Ako dlanove još uvek ne možete staviti na pod, slobodno savijte noge u kolenima. U ovom položaju duboko udahnite i malo se spustite.

Desnu nogu ispružite unazad, a ruke neka vam budu ispod ramena s dlanovima na podu. Visoko podignite pogled. Ispruženu nogu slobodno oslonite na koleno. Zatim iz ovog položaja podignite ruke iznad glave, otvorite grudni koš i ponovno napravite "luk" prema unazad. Obratite pažnju na to da su vam prsti desne noge na tlu, kao i celo stopalo prednje noge. Nakon toga, ispružite i levu nogu iza te neka vam celo telo bude na podu. Dlanovi su vam još uvek u širini ramena. U ovom položaju polako podignite glavu, a zatim odgurujući rukama i torzo.

Kukovi moraju ostati čvrsto na podu. Izdahnite, dođite na sve četiri i podignite zadnjicu od poda i oblikujte naopako slovo „V“. Ruke su vam ispred glave, leđa su ravno, a glava je među ramenima. Zadržite u ovom položaju nekoliko sekundi, a zatim se vratite u položaj u kojem vam je desna noga ispružena iza. Napravite kratku pauzu od nekoliko udaha i izdaha, a zatim privucite desnu nogu i ispružite levu. Ponovite vežbu ispočetka.

Prednosti položaja pozdrav Suncu:

  • Ubrzava metabolizam, podstiče zdravu probavu
  • Podstiče rad nervnog sistema
  • Pomaže u sprečavanju gubitka pamćenja
  • Povećava koncentraciju, poboljšava moždane funkcije
  • Pridonosi snižavanju visokog krvnog pritiska
  • Povećava kapacitet pluća i podstiče obezbeđivanje organizma kiseonikom
  • Poboljšava cirkulaciju krvi
  • Podstiče gubitak težine
  • Smanjuje grčeve tokm menstruacije
  • Poboljšava seksualne funkcije
  • Podstiče istezanje mišića i poboljšava fleksibilnost
  • Ublažava simptome artritisa i išijasa
  • Poboljšava osećaj ravnoteže

#2 POLOŽAJ SVEĆE (Sarvangasana)

Vežba se izvodi u ležećem položaju. Lezite na leđa (na prostirku). Ruke stavite pored tela, a kolena savijte, tako da ste stopalima na podu. Dlanove okrenite prema podu. Udahnite i uprite dlanovima od pod, podignite stopala te bedra privucite grudima. Zatim podignite donji i srednji deo leđa sve dok kolenima ne dodirujete glavu. oslonite se na laktove i dlanovima poduprite leđa.

Plako ispružite noge prema gore, tako da vam noge i trup budu u jednoj liniji. Učvrstite lopatice, ramena pritisnite od pod, a grudnu kost gurajte prema bradi. U položaju zadržite 30 sekundi. Svakim danom ponavljanja produžujte vežbu za 10 sekundi sve dok ne dođete do 3 prijatna minuta u položaju sveće.

Prednosti položaja sveće:

  • Stimuliše rad štitne žlezde
  • Isteže rameni pojas i vrat
  • Smiruje um, smanjuje depresiju i anksioznost
  • Ubrzava metabolizam i podstiče probavu

 

#3 POLOŽAJ PLUGA (Halasana)

Položaj pluga izvodi se iz položaja sveće odnosno Sarvangasane. Reč je o naročito jednostavnoj vežbi koja ima jako puno prednosti na telo i organizam. Dakle, u položaju sveće izdahnite i noge prebacite iznad glave. Nožnim prstima pokušajte dodirivati pod. Važno je napomenuti da su vam noge ispružene.

U ovom položaju podignite bedra i lopatice prema gore. Kako biste se što bolje održali u ovom položaju, rukama slobodno gurajte trup prema plafonu. Ako ste početnik, u ovom položaju zadržite nekoliko udaha i izdaha, a s vremenom povećavajte vreme trajanja. U položaju pluga obično se zadržava između 3 – 5 minuta.

Prednosti položaja pluga:

  • Masira trbušne organe
  • Ubrzava metabolizam
  • Podstiče probavu
  • Isteže rameni pojas, vrat, kičmu i donja leđa
  • Isteže zadnju ložu
  • Jača leđne mišiće
  • Smiruje i opušta
  • Uklanja bolove u leđima
  • Smanjuje stres i anksioznost
  • Poboljšava cirkulaciju krvi
  • Poboljšava funkciju štitne žlezde

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: www.svijet-yoge.com

Komentari: