The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Nesanica je slobodno možemo reći pošast novog doba i sve više ljudi pati od manjka sna što može dovesti do bezbroj zdravstvenih problema. U borbi protiv nesanice mogu vam pomoći i odredjeni joga položaji.

Nesanica zaista može da se umeša u kvalitet života, da utiče na produktivnost, koncentraciju i poveća nivo stresa. Ako i pored toga što svaku noć ležite u mraku, uzalud čekate da san dođe na oči ne želite da koristite lekove, možda biste mogli da probate sa jogom. Ove vežbe će vam pomoći da se opustite, odagnate misli koje vam se vrzmaju po glavi, da lakše zaspite ili da jednostavno bolje spavate.

Pre nego pomislite da je joga čudotvorni lek za nesanicu treba da znate da uzroci nesanice mogu biti razni i veoma komplikovani i stoga joga ne može da pomogne svima, ali većini ljudi koji su je probali zaista pomaže.

Ako niste do sad praktikovali jogu, pre nego pokušate poze koje se preporučuju za spavanje bilo bi dobro da upišete nekoliko grupnih časova gde će vam biti objašnjeno kako da pravilno dišete i kako da ispravno radite ove vežbe.

 

Joga položaji protiv nesanice

 

Sedite i savijte se prema napred

Ova veoma opuštajuća poza pre svega potopuno umiruje i opušta, a pored toga potpomaže rad probavnog sistema. Ako je loša probava ono što vam ne dozvoljava da dobro spavate ovo je svakako položaj za vas.

 

Sedite na pod sa nogama ravnim i ispruženim ispred vas. Duboko udahnite, podignite ruke visoko iznad glave, zategnite stopala i lagano spuštajte gornji deo tela prema napred, tako da vam grudni koš dođe na kolena i uhvatite se za stopala. U početku nećete moći u potpunosti da se spustite, ali neka vas to ne zabrinjava, važno je da istegnete mišiće ledja i kičmu. U ovom položaju ostanite 10-12 laganih udaha i izdaha i lagano se podignite.

Most

Položaj mosta možda ne deluje kao poza koja uspavljuje, ali ona svakako priprema telo za spavanje jer umiruje i rešava nas stresa, što je jedan od ključnih faktora za bolj san.

 

Lezite na leđa, a zatim lagano savijte kolena i uvucite stopala tako da dođu tik uz zadnjicu. Sa sledećim udahom odgurnite se stopalima i dlanovima od pod i lagano podižite zadnjicu u vis, što više možete. Mišiće unutrašnjih strana bedara koristite da noge održite ravnima. Udahnite i izdahnite 10-15 puta pa se lagano spustite u početni položaj.

 

Poza za istezanje nogu

Ovaj položaj će vam istegnuti noge, smanjiti nivo stresa i pomoći vam da spavate bolje i dublje. Njene posebne dobrobiti su te što će vam omogućiti da ujutro kad ustanete budete sveži i odmorni.

 

Sedite na pod, uspravnih ledja, nogu skupljenih tako da se stopala dodiruju, a kolena padaju sa strana. Stopala što više približite genitalnom području. Nakon toga nagnite se prema nazad tako da je jedan lakat na podu pa lagano spustite ledja na pod polako približavajući lopatice jednu drugoj i opuštajući ih. Ruke treba da budu u neutralnom položaju pored tela, dlanova okrenutih prema gore. Zatvorite oči i lagano dišite. U ovoj pozi možete ostati koliko god želite, a možete omotati i peškir oko stopala da bi ostala skupljena.

 

Položaj sveće

Sveća je jedan od osnovnih položaja u jogi koji pomaže da se opustimo, umiruje misli i rešava nas bolova u nogama i stopalima koji mogu biti jedan od uzroka nesanice.

 

Lezite na leđa, a zatim skupite kolena tako da vam dodju na grudni koš, ruke su pored tela, dlanovi okrenuti prema podu. Nakon toga rukama podupirite ledja i podižite ih, a noge ispravljate prema gore da budeu ravne u vazduhu. Savijte laktove, a rukama pridržavajte donji deo ledja za što čvršću podršku. Na podu bi trebalo da vam budu samo ramena, glava i nadlaktice. Ako vam je ovo prenaporno, naslonite noge uz zid.

Šavasana

Jeste li ikad zaspali u ovom položaju koji obično dolazi na kraju svakog časa joge? Nama se, moramo priznati, dešavalo. Ova poza će vam pomoći da umirite telo i da upijete dobrobiti svih položaja koje ste odradili pre ovog. Pripremiće vam mozak na odmor i opuštanje.

 

Lezite na ledja, nogu lagano razdvojenih, ruku malo odvojenih od tela, dlanova okrenutih prema gore. Zatvorite oči, fokusirajjte se na disanje, slušajte opuštajuću muziku i uživajte. Nakon nekoliko nedelja praktikovanja ovih položaja svako veče primetićete značajne pomake kad je vaše spavanje u pitanju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://lifepressmagazin.com 

Komentari: