The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Kako se osećamo na kaju dugog, napornog dana? Savršeno umorno. Najlakše je leći u krevet, pustiti muziku ili omiljenu seriju, ali to nije rešenje. Vežbe opuštanja je ono što efikasno eliminiše umor. One su integralan i veoma bitan deo Hatha joge.

Pre nego što zaspimo, potrebno je da se opustimo i da nam telo bude usklađeno sa unutrašnjim funkcijama.

Opuštanje u pravilnim intervalima doprinosi:

  • pravilnom korišćenju energije
  • uspostavljanju ravnoteže u organizmu
  • sprečavanju pojave upale mišića

Ne postoji bolji način da to uradimo nego da praktikujemo neku od joga položaja za opuštanje. Ako probamo shvatićemo da su savršeni.

Tri osnovna položaja za opuštanje su:

   1. Shavasana – POLOŽAJ MRTVOG TELA

Sve mišiće u telu oslobađa stresa. Opušta telo i um dajući nam osećaj blaženstva. Možemo je upražnjavati pre i posle joga vežbi istezanja ili bilo koje druge aktivnosti. Šavasana podmlađuje i obnavlja celo telo. Smanjuje opasnost od srčanog udara, usporava disanje i metabolizam i snižava krvni pritisak. Daje nam duboku relaksaciju, smanjuje anksioznost, olakšava blagi oblik depresije i poboljšava spavanje.

Leći ćemo na podlogu (prostirku) i udahom se dobro protegnuti, a izdahom opustiti. Ako nam protezanje prija, ponovimo više puta.  Disanje treba da bude usporeno i duboko. Pažnju preneti na stomak (pupak) i osetiti ritmično i usporeno stomačno disanje.

Kada  se umirimo i u potpunosti se opustimo, ruke i noge malo razmaknemo tako da se butine ne dodiruju i stopala slobodno padaju, a dlanove okrenemo na gore. Ostati u položaji 5-30 minuta, udeći se da nezaspimo.

Iako na prvi pogled deluje jednostavno, svesno opuštanje je proces koji mora da se vežba.

   2. Matsya Kridasana – POLOŽAJ LEPRŠAVE RIBICE

Savršen položaj za relaksaciju. Mnogi od nas u ovom položaju spavaju. Blago istezanje abdomena oslobađa od konstipacije. Opušta donji deo leđa i tako  olakšava bolove i pritisak u lumbalnoj regiji i kukovima koji se protežu niz nogu.

Izvodi se na stomaku. Lakat i koleno jedne strane se približavaju. Opustimo svaki deo tela uz održavanje svesnog, usporenog disanja. Izvodimo je dva puta, odnosno sa svake strane po jednom. Na svakoj starani, u položaju ostajemo koliko nam je udobno.

   3. Balasana  – DEČIJI POLOŽAJ

Doprinosi brzom smirivanju nervne napetosti kao i šavasana. Jača i čini elastičnim skočne i zglobove kolena, isteže kukove i butine. Ublažava bolove u vratu i srednjem delu leđa. Povoljno deluje na organe za varenje. U ovom položaju bebe često spavaju.

Kleknemo na prostirku i sednemo između peta. Udahom podižemo paralelno ruke iznad glave, a ramena opustimo. Izdahom spuštamo grudi prema butinama dok ne osetimo kontakt i čelo ne dodirne podlogu. Ruke mogu da ostanu ispružene ispred glave ili opuštene pored tela tako da nam lopatice skliznu. Ukoliko je kontakt grudi – butine iz bilo kog razloga neprijatan, razmaknemom butine da grudi budu između njih. Pazimo da nos ostane slobodan. Ostajemo u položaju koliko je udobno.

 

 

Instruktor joge I meditacije

Jelena Tomasović

 

 

 

Komentari: