The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Postizanje jedinstva uma, duha i tela što pomaže u postizanju mnogih drugih terapeutskih učinaka, poboljšanja kvaliteta života u smislu radosti, zdravlja i harmonije unutar sebe i generalno sa svetom.

Reč Joga potiče od reči iz Sanskrita “Yuj” i znači pričvrstiti, spojiti ili ujediniti. Ovo ukazuje na spajanje ili integraciju svih aspekta individue-tela sa umom i uma sa dušom -kako bi se postigao srećan, uravnotežen i koristan život i duhovno, ujedinjenje individue sa najvišim.
Joga je stoga duhovno traganje. Baveći se jogom, ipak, aspirant stiče i zdravlje, sreću, smirenost, kao i spoznaju što je pokazatelj napretka i podsticaj za nastavljanje prakse.

Redovnom praksom joga dovodi do osvešćivanja tela, veće spremnosti za prihvatanje sebe, povećanja samopouzdanja, poboljšanja koncentracije, pamćenja, sposobnosti učenja i raspoloženja

Porast samospoznaje je neograničen sa jogom. Joga je nekompetitivni, postupni metod vežbanja vašeg tela. Fokusirana je na balansiranu aktivnost  suprotnih grupa mišića kao i na unutarnju pažnju kroz disanje. Za razliku od joge ostale forme vežbanja su obično kompetitivna i ciljno orjentisana i kod njih je fokus na spoljašnjoj pažnji.

Joga povećava snagu mišića, dubinu disanja, poboljšava fleksibilnost i pospešuje balans. Joga, takođe doprinosi umanjenju bola prouzrokovanog artitisom.

Položaji koji se praktikuju u jogi dovode do upotrebe različitih zglobova, ligamenata i tetiva, koji se inače ređe koriste, što kod praktikanta dovodi do povećanja fleksibilnosti, podmazivanja zglobova, ligamenata i tetiva.Joga se fokusira na upotrebu sporih dinamičnih i statičnih pokreta kako bi stekla korist, dok većina ostalih vrsta vežbanja zahtevaju nagle i silovite pokrete što može dovesti do zdrvstvenih problema ukoliko se nepravilno izvode. Joga vodi ka normalizaciji tonusa mišića dok regularno vežbanje povećava mišišnu napetost.

Joga praksa dovodi do podizanja nivoa energije, optimizma i entuzijazma kao i većeg osećaja svesnosti i budnosti kao i smanjenje nivoa nasilnosti, nervoze,  iritabilnosti kao i podložnost bolestima.

Iako yoga može pružiti iste psihičke, emotivne i duhovne koristi poput bilo kog drugog fizičkog vežbanja, ona takođe za rezultat ima mešavinu pozitivnih rezultata koji dopuštaju individualnom organizmu da integriše efekte i dejstva nekoliko različitih sistema kako bi proizveo sveobuhvatan učinak, koji je kao takav veći od zbira njegovih delova. Na primer, povećana sposobnost relaksacije može olakšati izvođenje vežbe, jačanje fizičkog tela pomaže u kontrolisanju emotivnih učinaka. Sve specifične koristi yoge, ukoliko se redovno praktikuje, udruženo dovode do sveobuhvatne lične koristi.Čini se da ovaj sinergistički ishod kombinuje više specifičnih koristi povezanih sa bilo kojim redovnim programom vežbanja. s meditacijom, s dubokim disanjem, sa “vežbanjem” ili “masažom” unutrašnjih organa, što obično izostaje kod standardnih fizičkih aktivnosti, i time dovodi do zbunjujućeg niza “pozitivnih” ishoda.

Redovno vežbanje joge vremenom dovodi do stabilizacije nervnog sistema i pulsa, normalizacije stomačne aktivnosti, nivoa hormona kao i povećanja pokretljivosti zglobova. Joga, takođe, stimuliše imuni sistem, izdržljivost i efikasnost kardiovaskularnog sistema. Poboljšava koordinaciju oko-ruka, spretnost, vreme reakcije i pomaže u postizanju mirnijeg i okrepljujućeg sna.

Kada uporedite koristi bavljenja jogom i regularnim vežbanjem, lako možete videti kako je joga bolja opcija kada treba izabrati put za očuvanje zdravog tela i uma. Joga se fokusira na parsimpatični nervni sistem, dok ostale forme vežbanja tipično imaju fokus na simpatičnom nernom sistemu. Ova razlika dopušta jogi da se fokusira na sub-kortikalne oblasti mozga dok ostale forme imaju fokus jedino na kortikalni region mozga.
Sa jogom ste fokusirani na niskokaloričnu potrošnju, dok sa ostalim vidovima vežbanja morate da pređete na visokokaloričnu potrošnju, kako bi obezbedili energiju.
Način vežbanja joge zahteva minimalni napor i dopušta relaksiran metod vežbanja vašeg tela. Mnoge druge forme vežbanja zahtevaju maksimalni napor sa napetim/napregnutim osećajem. Pomoću prirodnog i kontrolisanog disanja vaše vežbanje završavate sa osećajem povišenog nivoa energije, dok će vas opterećeno disanje kod ostalih formi vežbanja obično ostaviti umorne.

Masaža unutarnjih organa i detoksikacija organizma što u krajnjoj liniji usporava proces starenja.

Tokom individualnog života postoje  izvesni organi koji se spolja ne stimulišu. Yoga je, verovatno jedini vid vežbanja koji pomaže u masiranju svih unutarnjih žlezda i organa kroz različite položaje. Istezanje tokom joga prakse omogućava da mišići, zglobovi i različiti organi  budu masirani, što pomaže da svi delovi tela budu optimalno snabdeveni krvlju. Ovo povećano snabdevanje krvlju pomaže u otklanjanju toksina iz organizma i pospešuje ishranu svih delova tela. Dobrobiti ovakvog protoka krvi mogu da uključe i usporen proces starenja, povećanje energije i zdraviji mentalni pogled na život. Iako joga nije naporno vežbanje ona nudi izvrstan put poboljšanja tonusa mišića.Bilo koji mlitav ili slab mišić jogom se može lako ojačati, što može pomoći u uklanjanju viška kilograma i zatezanju kože, što dovodi do podmlađenog izgleda. Ovim se dokazuje da joga doprinosi kako na spoljašnjem tako i  unutrašnjem planu.

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://jogaportal.com 

Komentari: