The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Snalaženje u mnoštvu stilova meditacije ponekad liči na situaciju u kojoj se nalazi početnik u jogi kada bira čas kojem će se pridružiti. “Meditativne prakse se, naročito na zapadu, mešaju i nastaju hibridi”, objašnjava Dan. “Čak i u Indiji, kolevci meditacije, ne postoji samo jedna reč za tu praksu”, navodi Dan. Na bazičnom nivou, sve vrste meditacije imaju za cilj svesno kultivisanje uma, ali nisu svi stilovi odgovarajući za svakoga.

Ako vam praktikovanje svesnosti ne ide, evo nekih drugih uobičajenih tehnika koje će možda više odgovarati vašoj ličnosti i životnim ciljevima.

Za početak: Široka definicija “svesnosti” podrazumeva svaku praksu u kojoj se koncentrišete i pokušavate da ostanete svesni u doživljaju svakog trenutka. To iskustvo može biti utemeljeno nekim objektom (kao što je dah), senzacijom (kao što je šetnja), zvukom, slikom ili nečim drugim, a cilj je postizanje mentalne stabilnosti. Neki od narednih stilova meditacije slični su svesnosti, neki vode celu stvar dalje, do dubokog nivoa preispitivanja, a neki se oslanjaju na različite tehnike, kao što je korišćenje objekta ili manipulacija dahom u cilju promene stanja svesti. Kao i svesnost, neke od njih su utemeljene u budističkoj tradiciji, dok neke vode poreklo iz hinduističke meditativne prakse.

Ako ste spremni za prosvetljenje

Probajte vipasanu: ova reč iz sanskrita u suštini znači “uvid”. Odnosi se na mnoštvo meditativnih tehnika koje pomažu vežbaču da pristupi dubljim nivoima svesti, da vidi “realnost” i iskusi nepostojanost. U klasičnoj vipasani, 2500-godišnjoj budističkoj tradiciji, fokus je na osvešćivanju daha. Uvid može doći spontano kada se um smiri, ili možete dodati napredne tehnike koje uključuju analizu argumenata i koncepata i korišćenje rekvizita.

Ako želite da vežbate za stolom

Probajte Dzogčen: ovo je vrsta tantričke meditacije koja zahteva od nas da budemo svesni svega, što znači da je “bezobjektna” ili “nedualistička“. Izvodi se otvorenih očiju i izbegava se karakterisanje misli, osećanja i senzacija.

Ako vam je potreban oproštaj

Probajte meditaciju “ljubav-dobrota”: ova praksa je veoma popularna na zapadu i ima neke sličnosti sa tibetanskom tradicijom negovanja saosećanja, ali je zapravo relativno nov oblik meditacije. Ponavlja se mantra na temu slobode od straha i patnje a pažnja se usmerava na različite ljude iz naših života i na nas same.

Ako želite vantelesno iskustvo

Probajte transcendentalnu meditaciju: oblik hinduističke meditacije, ili vedante, čiji cilj je transcendencija, uzdizanje iznad svega što je nestalno. Izvodi se u sedećoj pozi za meditaciju i fokus je na mantri, uz aktivno menjanje daha u cilju promene nivoa svesti.

Ako tražite više energije

Probajte kundalini meditaciju: kundalini je vrsta joge, ali i filozofija i ime energije u tantričkoj jogi i hinduističkoj duhovnoj praksi. Ova energija se uzdiže kroz čakre od korena kičme do vrha glave i dalje. U kundalini meditaciji koristi se dah kako bi se energija pomerala nagore u cilju promene nivoa svesti i postizanja onog momenta kada je energija redukovana do najjednostavnije čiste forme, kao u toku sna, orgazma ili smrti.

Ako ne možete mirno da sedite

Probajte čigong: kao i kundalini, čigong je taoistička metoda meditacije koja koristi dah za pomeranje energije kroz telo i dovodi do promene svesti.

Ako vam trebaju pravila i uputstva

Probajte zazen: veoma precizna zen praksa sa uputstvima kako se održavaju oči, ruke i držanje. Zazen je nedualistička praksa u kojoj se samo sedi, kao što je Buda činio pre više hiljada godina. Sedi se, bez fokusiranja na objekat, dok se iskonska sposobnost viđenja realnosti ne pojavi.

 

 

 

Izvor: http://jogaportal.com

Komentari: