The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Ako ne znate razliku između sakruma i sternuma, mešate šaturangu sa čimičangom i ne znate šta je udžaji – ovaj članak je za Vas!

Ukoliko se tek upoznajete sa jogom, lako može da vam se dogodi da na časovima čujete reči koje ne prepoznajete. To ume da zvuči kao da vaš instruktor govori jezikom koji nikada niste čuli… U stvari, i govori. Jezik joge je sanskrit, koji je inače koren mnogih indoevropskih jezika i jedan od najstarijih jezika na svetu.

Ako ste ikada doživeli da Vam kažu da „angažujete svoju mula bandhu“ ili „podignete i raširite svoje sedalne kosti“ a niste imali pojma o čemu je tu reč, ne brinite – pripremili smo Vam mali rečnik osnovnih pojmova koje možete da očekujete na časovima joge. (Jer, da se ne lažemo, zadržati pozu drveta je već dovoljan izazov!)

Pođimo od najočiglednijeg

1.      Joga

–       „Sjediniti“ ili „povezati“ – često se tumači kao „jedinstvo“ (jedinstvo daha, tela i uma).

2.      Asana

–       Bukvalno se prevodi kao „sedište“ – ali moderna interpretacija reči označava fizički položaj ili pozu.

3.      Bandha

–       Unutrašnje mišićne „brave“ koje kada se aktiviraju podržavaju zatezanje i podizanje strateških područja tela. Tri glavne bandhe su:

  1. Mula bandha – mišići karličnog pojasa
  2. Udijana bandha – abdominalni mišići sve do dijafragme
  3. Džalandhara bandha – grlo

4.      Čakra

–       Znači „točak“ – to su energetski centri u telu koji se nalaze između osnove kičmenog stuba i vrha glave. Imamo ih sedam – u zagradama su njihova imena na sanskritu:

•       Korenska (muladhara); osnova kičmenog stuba

•       Sakralna (svadhistana) – donji abdomen

•       Solarni pleksus (manipura) – gornji abdomen

•       Srčana (anahata) – središte grudnog koša

•       Grlena (vishudha) – područje grkljana

•       Treće oko (ajna) – čelo, između obrva

•       Krunska (sahasrara) – sam vrh glave

5. Šaturanga

–       Položaj „oslonca na sve četiri“ gde se telo oslanja i na ruke i na noge – ili „niska daska“, zahteva snagu u rukama, ramenima i središnjem delu tela (jezgru)

6.      Jezgro (core)

–       Često se pod ovim misli na abdominalne mišiće. Ipak, bilo bi to tačnije shvatiti kao jezgro jabuke koje se proteže od vrha glave do unutrašnjih lukova na tabanima.

7.      Pas (Adho mukha svanasana)

–       Jedan od najpoznatijih joga položaja, nalik na obrnuto slovo „V“

8.      Drišti

–       Tačka na koju se fokusira pogled u toku meditacije ili prilikom vežbanja joge (što je veoma korisno u pozama gde se održava ravnoteža!)

9.      Hatha

–       Poznata i kao joga za fizičko telo. U sanskritu „Ha“ predstavlja Sunce, a „tha“ predstavlja Mesec. Hatha je osnovni stil joge koji čini bazu za većinu stilova u jogi, često se koristi da opiše časove sporijeg ritma bez nužne povezanosti pokreta i daha.

10.     Mantra

–       Reč, zvuk ili fraza koja se ponavlja (pevuši ili skandira) naglas ili u sebi – a za koju se veruje da povećava koncentraciju tokom meditacije.

11.     Mudra

–       Položaj šake / gest koji pomaže pri koncentrciji, usredsređivanju i povezivanju sa samim sobom tokom meditacije i vežbanja asana. Najčešće su „Andžali“ i (kada se dlanovi spoje u nivou srca) i „Džnana“ (palac i kažiprst se dodiruju i tako formiraju krug, a ostala tri prsta su ispružena).

12.     Nadi

–       Energetski kanali kroz koje teče prana ili životna sila. Pranajama koristi dah da bi se usmerio ili proširio protok prane u našim energetskim kanalima – nadijima.

13.     Namaste

–       Otprilike znači: „svetlost u meni klanja se svetlosti u tebi“, a obično se izgovara na kraju časa joge, uz naklon glavom i dlanove spojene u predelu srca.

14.     Om

–       (a-u-m) – mantra koja se peva na početku ili/i na kraju časa joge – sićušna reč sa mnoštvom značenja – veruje se da od nje potiču svi zvuci pa i samo seme stvaranja. Često se navodi kao „univerzalni zvuk svesnosti“.

15.     Patandžali

–       Mudrac iz 2. Ili 3. veka p.n.e. za koga se veruje da je sastavio Joga sutre – vodič ili „praktični priručnik za život koji bi trebalo voditi da bi se napredovalo duhovnom stazom prema prosvetljenju“.

16.     Prana

–       Životna energija; životna sila.

17.     Pranajama

–       Vežbe disanja koje raščišćavaju fizičke i emocionalne blokade u našem telu kako bi se oslobodio dah, a time i protok prane – životne energije.

18.     Sakrum

–       Kost trouglastog oblika u donjem delu leđa.

19.     Šavasana

–       Znači bukvalno položaj mrtvaca – tipična poza za opuštanje na kraju časa joge.

20.     Šanti

–       Znači: „mir“ – često se tri puta skandira na času.

21.     Sedalne kosti

–       Deo karlice – dve koštane izbočine sa donje strane zadnjice koje se najbolje osete kada se sedi na tvrdoj podlozi.

22.     Sternum

–       Grudna kost – dugačka, pljosnata, uzana kost koja se proteže vertikalno po sredini grudnog koša.

23.     Surja namaskar

–       Pozdravi Suncu – niz 12 asana. Ovaj dinamičan niz je veoma popularan i često se koristi da se telo zagreje na početku časa joge.

24.     Repna kost

–       Mala kost na kraju kičme. Usmeravanje repne kosti nadole pomaže da se karlica pravilno anatomski poravna u pozi.

25.     Udžaji

–       Obično se prevodi kao „pobednički dah“ ili dah okeana – zbog zvuka koji prati udisaj i izdisaj iz pomalo stisnutog grla.

26.     Upanišade

–       Zbirka tekstova religiozne i filozofske prirode, napisanih u Indiji najverovatnije između 800. i 500. godine p.n.e.

27.     Vinjasa

–       Pokret povezan sa dahom. Položaji se nižu povezani ritmom udisaja i izdisaja u kraće ili duže celine.

28.     Jang joga

–       Stil joge koji je ritmičniji, energičniji i sa više ponavljanja – što je sjajno za jačanje snage i fitnes.

29.     Jin joga

–       Niz  dugotrajnih, pasivnih položaja koji se izvode na podu, a usmereni su na vezivna tkiva u telu. Da bismo održali ravnotežu i zdravlje potrebna nam je kombinacija jin i jang joge (kao i u životu!).

 

 

 

Izvor: http://jogaportal.com

Komentari: