The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Da li sednete da meditirate i pitate se da li sve radite kako treba? Čitajte dalje i naučite sve o univerzalnom položaju za meditaciju.

Postoji nebrojeno mnogo oblika meditacije u svetu, ali ukoliko biste fotografisali ljude dok meditiraju, na svim krajevima sveta oni bi izgledali veoma slično. Zašto? Iz tog razloga što postoje određeni osnovni elementi meditativnog položaja koji se praktikuju širom sveta kako bi se umirio um i uravnotežilo telo.

 

SEDAM TAČKI MEDITATIVNOG POLOŽAJA

S obzirom na moje tibetansko poreklo, okvir u kom najčešće radim uključuje sedam tački Vairocana-e. Budistička Vairocana najčešće je prestavljen u sedećem položaju u središtu mandale okružen sa pet osnovnih budističkih učenja. On je lord budističke porodice, u potpunosti beo, predstavljajući mudrost sveobuhvatnog prostora, i njenu suštu suprotnost, neznanje koje je pokretačka sila našeg ciklusa patnje. On predstavlja, delom, ideju da naše neznanje može biti transformisano u prostranstvo, sposobno da prihvati sve. Ne čini se kao loš uzor, zar ne?

PRVA TAČKA POLOŽAJA: Sedeći stav

Svima nama, koji smo navikli da sedimo na stolicama, sedenje na podu sa prekrštenim nogama može delovati strašno. Ovo je odlična prilika da se u ovome oprobate. Ukoliko Vam ovaj položaj bude prezahtevan, možete zauzeti bilo koji od jednostavnijih položaja sa prekrštenim nogama pomenutih u daljem tekstu.

Postoji nekoliko varijacija sedećeg položaja sa prekrštenim nogama, ali svaki od njih je najbolje izvoditi uz upotrebu jastuka za meditaciju. Ulaganje novca u jastuk je isplativno ukoliko planirate doslednu praksu meditacije. Ukoliko želite, možete koristiti jastuke sa kauča ili kreveta, ali će biti potrebno mnogo prilagođavanja, kako biste mogli sesti dovoljno visoko, a da položaj nije bolan. Ukoliko se, naravno, odlučite da zgrabite nekoliko čvršćih jastuka i sednete na njih, samo napred!

Šest sedećih položaja u meditaciji:

1. Četvrt-Lotus

U ovom položaju, možete sesti na jastuk za meditaciju sa blago prekrštenim nogama i oba stopala opustiti ispod suprotne butine ili kolena. Ovaj metod lično preporučujem.

2. Polu-Lotus

Polu-lotus je varijacija gorepomenutog položaja, prekrštenih nogu, jedno stopalo opruženo je preko suprotne butine. Drugo stopalo možete saviti ispod gornje noge i opružiti ispod kolena ili butine.

3. Pun Lotus

Noge su prekršene sa oba oba stopala opružena na suprotnim butinama u Padmasana (Lotus) položaju.

4. Burmanski položaj

Ukoliko ne možete sedeti sa prekrštenim nogama, to je sasvim u redu. Sedite sa oba stopala oslonjena na podlogu, u Sukhasani (Lakom položaju).

5. Seiza

Umesto sedenja sa prekrštenim nogama, možete kleknuti i postaviti jastuk ili joga valjak između nogu. Ovaj tradicionalni meditativni stav je suštinski uzdignuta Virasana (Položaj heroja) ili Vajrasana (Položaj groma).

6. Stolica

Naposletku, da, možemo iskoristiti i stolicu ukoliko je potrebno. Nema srama u tome. Postarajte se da sedite leđima odmaknutim od naslona stolice i postavite stopala čvrsto na zemlju, u liniji sa kukovima i kolenima.

Ponekad ljudi pitaju da li mogu meditirati u ležećem položaju. Da, možete, ali su veće šanse da zaspite. Ukoliko biste želeli da meditirate u ležećem položaju, mogli biste postaviti stopala na zemlju, sa savijenim nogama u kukovima, kako biste održali osećaj budnosti.

DRUGA TAČKA POLOŽAJA: Izdužena kičma

Iz stabilnog sedećeg stava važno je uzdignuti se izduženjem kičme. Tradicionalne analogije kažu da kičma treba da bude kao strela ili naređani novčići, jedan na drugom; kao da bi mogao da se udene štap koji bi prolazio kroz vrh glave i naniže, kroz zadnjicu. Kada sednete da meditirate, želite da se osećate izdignuto.

TREĆA TAČKA POLOŽAJA: Opuštene šake

Najjednostavnije što možete da uradite sa šakama jeste da ih opružite u krilo. Možete ih opružiti pored tela, saviti u laktu i spustiti, dlanovima nadole, na butine. Ovo je prirodna osa u kojoj ih možete opustiti, i koja pruža bolji oslonac ispravljenoj kičmi. U svojoj knjizi, „Opušteni um“, Kilung Rinpoche pominje da sedenje sa dlanovima okrenutim nadole opušta tok energije kroz telo.
Alternativno, možete postaviti desnu šaku na levu, sa palčevima koji se blago dodiruju, i spustiti ruke u krilo u visini pupka. Kilung Rinpoche tvrdi da se na ovaj način stvara više toplote i energije u telu, što može biti korisno ukoliko Vam se prispava. Simbolično, leva šaka predstavlja mudrost, a desna saosećanje. Ovim gestom pripajate mudrost i milost.

ČETVRTA TAČKA POLOŽAJA: Opuštena ramena

Opustite mišiće ramena i leđa. Ramena možete blago povući unazad, čime se postižu snažna leđa, uz otvaranje prednjeg dela tela. Postoji blag osećaj ranjivosti u ovoj tački položaja, usled otvaranja srca.

PETA TAČKA POLOŽAJA: Uvlačenje brade

Blago uvucite bradu ka sebi. Nemojte ići toliko daleko da gledate u svoje krilo, ali nemojte ni držati glavu okrenutu isuviše ka gore, jer će Vas ovo brzo izmoriti.

ŠESTA TAČKA POLOŽAJA: Otvaranje vilice

Opustite mišiće lica, dozvoljavajući da vam donja vilica slobodno visi. Postavite jezik na gornje nepce, kako biste omogućili nesmetano disanje i usporiti proces gutanja, koji može da odvuče pažnju.

SEDMA TAČKA POLOŽAJA: Odmaranje pogleda

Opustite pogled na zemlju, pola metra do metar ispred sebe, bez fokusiranja. Ne tražite šablone u tepihu ispred sebe. Samo održavajte neučvršćen pogled. Ponekad ljudi ne razumeju zašto moraju držati oči otvorene tokom meditacije. Prvo, uvek smo uključeni u svet oko sebe – zašto bismo onda tretirali meditaciju kao beg iz stvarnosti? Naprotiv, to je vreme da gledamo direktno u ono što smo mi. Tako oči držimo otvorene kao gest namere. Na praktičnom nivou, manje su šanse da zaspite otvorenih očiju.
Ukoliko ne možete da meditirate otvorenih očiju, možete ih zatvoriti. Važno je napraviti svesnu odluku pre početka meditacije o tome da li ćete meditirati otvorenih ili zatvorenih očiju, inače ćete se vrteti između ovih opcija sve vreme trajanja meditacije. Meditacija zatvorenih očiju vodi ka više misli, sanjaranja, i često veći broj stvari može da nam skrene pažnju. Ukoliko ovo nije slučaj kod Vas, naravno da možete meditirati zatvorenih očiju.

Ukoliko odvojite vreme da se smestite u ispravan stav za meditaciju, pronaći ćete da Vam je mnogo lakše da odmorite um i povežete se sa predmetom svoje meditacije. Kada prođete kroz ovih sedam tačaka, započećete svoju meditacijsku praksu opušteni, ali i uzdignuti.

 

 

 

 

 

Izvor: http://jogaportal.com

Komentari: