The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Ništa lepše od prvih sunčanih dana i početka proleća. Medjutim, kod mnogih ljudi tada se javlja prolećni umor i depresija. Prolećni umor predstavljaju mnoge psihološke i fiziološke tegobe koje vam narušavaju kvalitet života. Kako da pobedite prolećni umor? Otkrijte u nastavku...

Najčešći simptomi prolećnog umora su pospanost, malaksalost i tromost. Takodje, može se javiti i glavobolja, nemirni san, česte promene raspoloženja, slaba koncentracija i sl.

Kada se organizam u potpunosti adaptira na novo godišnje doba, nestaće svi simptomi prolećnog umora. Prilagodjavanje počinje od trenutnka kada se ustale temperature na plus 15 do 20 stepeni i traje oko 2 do 3 nedelje.

Naime, u toku zime i kraćih intervala dnevne svetlosti, luči se više melatonina čije se delovanje ispoljava noću dok spavamo. S dolaskom proleća više se luči serotonin odnosno hormon sreće, koji podstiče na akciju. I upravo tada nastupaju navedeni simptomi i problemi, jer naš organizam nije u stanju da se za tako kratko vreme adaptira na takve promene. Tada nam je potrebno mnogo više energije, a telo ne može da isprati.

Pored lučenja hormona, prolećni umor je uzrokovan i teškom i kaloričnom hranom. Zato je u tom periodu neophodno da promenimo ishranu u potpunosti. Jaka i kalorična hrana usporava metabolizam, što uzrokuje pospanost i tromost tokom dana i iz tog razloga potrebno je povesti računa oko izbora namirnica i naročito je važno da delujemo odmah na početku proleća.

Šta konzumirati?

Potrebno je unositi hranu bogatom vitaminima i mineralima. Šareno sezonsko voće i povrće kao što su rotkvice, tikvice, spanać, zelena salata, brokoli i sve namirnice karakteristične za rano proleće. Takodje, potrebno je uzimati što više ugljenih hidrata i svakako pojačati unos vitamina C. Jedite oko pola kilograma voća dnevno i 200 – 300 grama salate od svežeg povrća. Kuvano žito je odlično jer obiluje vitaminom B koji je jako dobar za nervni sistem i krvne sudove.

Pored ishrane veoma je bitno i da unosite dovoljne količine tečnosti. Na taj način stimulišete rad bubrega i povećavaju se filtracije krvi pošto se ubrzava krvotok, bolje je snabdevanje tkiva i organa kiseonikom. Krvni pritisak se podiže do normalnih granica i tonizira celo telo. Potrebno je da unosite najmanje 2 litre vode i izbegavajte aromatizovane sokove. Ovo je veoma važno jer tako očišćen organizam i oslobodjen od toksina može da se pokrene na pravi način.

Kako se još možemo izboriti sa umorom i manjkom energije?

Gledajte da što više boravite napolju, lagano šetajte ili radite fizičke aktivnosti prilagodjene vašem starosnom dobu. Na taj način doprinećete revitalizaciji organizma. Dnevno svetlo podiže nivo serotonina, imaćete bolju cirkulaciju, a svakako boravak napolju povećava motivaciju i jača volju. S obzirom da nam je neophodan vitamin D, važno je da boravite na suncu i to kada nije sunce mnogo jako. Svakako, fizička aktivnost i boravak na svežem vazduhu će doprineti da se vaš organizam lakše prilagodi naglom skoku temperature.

Pored toga, obratite pažnju da idete u krevet na vreme i spavajte najmanje 7 – 8 sati. Smanjite nivo stresa na najmanju moguću meru. Dišite pravilno - stanite za momenat, dišite duboko kroz nos da bi mozak dobio kiseonik.

 

 

 

 

Komentari: