The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

“U samo nekoliko nedelja ćete se osećati fit i poboljšaćete zdravlje”– to obećavaju autori ove proteinske dijete koja je bila više od godinu dana na vrhu New York Timesove liste najprodavanijih knjiga.

Autori dijete su bračni par Michael R. Eades i Mary Dan Eades, a u svojoj knjizi nude brojna znanstvena objašnjenja, ohrabrenja i praktične predloge.

Proteinska dijeta bazira se na namirnicama bogatim proteinima, a izuzetno je siromašna ugljenim hidratima. Ideja je da se ograničavanjem ugljenih hidrata snizi nivo insulina. To podstiče telo da proizvodi više glukagona, koji pomaže da se sagori višak  masnoće. Autori tvrde da praktikujući ovu dijetu dovoljno dugo, vaše salo će samo od sebe početi da se topi.

Što možete jesti?

Možete jesti ribu, piletinu, crveno meso, sir sa malo masnoće (feta, mozzarella…), jaja i tofu kao namirnice bogate belančevinama.

Takođe je dopušteno: lisnato zeleno povrće, paradajz, paprika, brokoli, patlidžan, tikvice,boranija, celer, krastavac i pečurke.

Plan prehrane zahteva i 25 grama vlakana dnevno ( jedna šoljica testenine od celog zrna ima 6 grama vlakana). Dozvoljene su i neke masti poput maslinovog ulja, avokada i maslaca.

Takođe se možete počastiti sa dijetalnim sokovima, ali umereno! Čaša vina ili svetlog piva je u redu, ali i njihove kalorije se broje, pa malo ipak pripazite.

Kako bi zaokružili prehrambene potrebe, autori preporučuju uzimanje visokokvalitetnih suplemenata vitamina i minerala, zajedno sa najmanje 90 miligrama kalijuma.

Koliko je zahtevna dijeta?

Dijeta je srednje zahtevna. Kao visokoproteinska dijeta sa malo ugljenih hidrata, biće potrebne drastične prehrambene promene.

  • Ograničenja dijete: Dijeta sa malo ugljenih hidrata znači da ćete trebati izbaciti jako mnogo namirnica iz prehrane.
  • Kuhanje i shopping: Na internetu možete naći dosta različitih recepata i predloge što naručiti u restoranu.
  • Vežbanje: Autori sugerišu da uz ovu dijetu praktikujete treninge snage kako bi ubrzali sagorijevanje potkožnih masnoća.
  • Vegetarijanci i vegani: Ova dijeta će odgovarati i vegetarijancima i veganima, ali će oni morati jesti puno više tofua i biljnih proteina.

Da li proteinska dijeta stvarno deluje?

Visoko proteinska dijeta će vam sigurno pomoći da izgubite težinu. Brojne studije pokazuju da dijete u kojima dominiraju belančevine pomažu u dužem održavanju osećaja sitosti. Druge studije pokazuju da ograničavanje unosa ugljenih hidrata uzrokuje gubitak viška kilograma.

Koji su rizici proteinske dijete?

Proteinska dijeta će odgovarati osobama sa dijabetesom, visokim krvnim pritiskom, srčanim bolestima ili visokim holesterolom. Moć proteinske dijete je u unosu manje od 100 grama ugljenih hidrata dnevno. Ograničavanje ugljenih hidrata pomaže da se snizi šećer u krvi, insulin, loš holesterol i krvni pritisak.

Ali preterivanje sa proteinima ima i svoje mračne strane. Naime, previše proteina može povisiti nivo mokraćne kiseline. Puno proteina u prehrani takođe može da uzrokuje probleme sa bubrežnim bolestima.

Ženama u reproduktivnom dobu potrebno je dovoljno folne kiseline, koja se dodaje u brašno, stoga ako smanjite unos ugljenih hidrata, to znači da ćete dobivati i manje folne kiseline.

Zaključak

Ovo je jednostavan pristup prehrani koji u osnovi eliminiše jednu veliku grupu namirnica te, kao i svaka druga dijeta, ubrzo ljudima dosadi ili im bude previše teško držati se plana prehrane, pa odustaju.

Ova dijeta će vam pomoći da izgubite višak kilograma, ali ako imate posebne prehrambene potrebe, onda ovo nije dijeta za vas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: www.krenizdravo.rtl.hr

Komentari: