The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Ne postoji ništa lepše od hrane koju volimo da jedemo, a da je još i veoma  zdrava. Jezgrasto voće kao što su pistaći, bademi, lešnici, orasi i slično, veoma su popularni i možete ih naći u gotovo svakoj radnji ili prodavnici zdrave hrane.

Evo i razloga zašto je jezgrasto voće toliko zdravo:

   1. Pistaći

Pistaći su veoma bogati kalijumom, kalcijumom, fosforom, magnezijumom, folatima, a i vitaminima A, C i E. Vitamin E reguliše holesterol i deluje kao antioksidans. Pistaći sadrže velike količine antioksidanasa koji su ključni za obnovu ćelija. Kalijum smanjuje nivo kortizola, hormon stresa. Dijetalna vlakna kod pistaća pomažu u ubrzavanju metabolizma. Ima manje kalorija u odnosu na ostalo jezgrasto voće. Pistaći su veoma zdrave grickalice i svakako ih možete koristiti kada vas uhvati glad izmedju obroka.

   2. Bademi

Bademi su bogat izvor kalcijuma, vitaminom E, fosfora, gvoždja i magnezijuma. Odličan su izvor sastojaka koji su potrebni za pravilan razvoj i rad mozga i nervnog sistema. Reguliše nivo holesterola. Monozasićene masti, proteini i kalijum koje badem sadrži su dobri za funkcionisanje ljudskog organizma. Vitamin E iz badema je antioksidant. Bogati su dijetskim vlaknima. Sadrže folnu kiselinu te se preporučuju trudnicama. Daju energiju. Mogu se jesti sirovi i pečeni. Često se dodaju u salate i razna jela. Bademovo mleko pomaže u smanjenju telesne težine tako što monozasićene masti iz badema pružaju osećaj sitosti.

   3. Lešnici

Lešnik sadži visok procenat kvalitetnih materija. Bogat je vitaminima B grupe, posebno B6 i B1, koji su važni za mišićnu masu, energiju i jačanje koncentracije i utiče povoljno na depresiju. Bogat je proteinima. Lešnik takodje sadrži i veliki deo vitamina A, koji deluje povoljno na kožu, kosu i jača imunitet. Vitamin E u lešniku održava vitalnost kože i utiče na krvne sudove. U lešniku se nalaze Omega 3 i Omga 6 kiseline lpke smanjuju novo holesterola u organizmu. Lešnik je jedna od energetskih najvrednijih namirnica iz razloga što je veliki izvor minerala.

 

 

   4. Orasi

Orah sadrži antioksidante, kvalitetne masne kiseline, fosfor, cink, magnezijum, mangan, kalcijum, selen i vitamine B, E i K. Neverovatan je izvor vrednih nutrijenata. Vitamin E služi kao antioksidant i dobar je za kožu. Orah sadrži velike količine Imega 3 masnih kiselina koja služe kao hrana za mozak i pomaže kod smanjenja nivoa holesterola.

   5. Indijski orah

Indijski orah je veoma zdrava grickalica. Predstavlja bogat izvor proteina, polinezasićenih masnih kiselina, vitamina E, B1 i K, kagnezijuma, kalijuma i celuloze koji su važni za zaštitu kardiovaskularnih sistema. Indijski prah ima antibakterijsko i antiseptičko dejstvo. Sadrži polinezasićene masne kiseline i velike količine bakra.

   6. Kesten

Kesten sadrži veoma bogatu nutritivnu i energetsku vrednost. Bogat je mineralima, vitaminima A i C, kao i vitaminima B kompleksa. U kestenu se nalazi veliki izvor kalijuma, fosfora, magnezijuma, bakra i gvoždja. Sadrži vitamin C, ima niži procenat masti, a viši procenat skroba. Veoma je bogat folnom kiselinom koja je neophodna za rast ćelija i normalan rad nervnog sistema i preporučuje se trudnicama jer omogućuje pravilan razvoj fetusa. Kesten je bogat izvor mono nezasićenih masti koji pomažu u snižavanju visine holesterola. Kuvai kesten je bogatiji mineralima dok je pečeni kesten bogatiji vitaminima.

   7. Semenke bundeve

Semenke bundeve sadrže veliki izvor magnezijuma, kalcijuma, gvoždja i vitamina K. Bogate su Omega 3 masnim kiselinama koje pomažu kod smanjenja holesterola i refulisanje krvnog pritiska. Semenke bundeve se bogate zdravim nezasićenim masnim kiselinama koje su dobrei za regulisanje visine šećera u krvi. Izvor su proteina i vlakana koje utiču na gubitak kilograma, držaće vas sitim satima. Pomažu kod depresije i glavobolje.

   8. Semenke suncokreta

Semenke suncokreta imaju visok procenat ulja i nezasićene masne kiseline, proteina i veliki su izvor vitamin E, B1 i B5. Dobar su izvor magnezijuma, bakra, mangana, selena, folne kiseline i vlakana. Sadrže snažne antioksidante i imaju sposobnost neutralizacije štetnih slobodnih radikala i na taj način štite organizam od raznih bolesti. Redovan unos suncokretovih semenki vlaži suvu kožu i dehidrira kožu.

 

 

 

Komentari: