The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Ako želite da se kod kuće osećate spokojno, opušteno i srećno primenite osnovna i jednostavna načela neuroarhitekture!

Enterijer i atmosfera doma snažno utiče na naše raspoloženje i život. Iako se najviše istraživanja o korišćenju neuroarhitekture odnosi na javne ustanove, to ne znači da takve savete za uredjenje ne možemo primeniti i u svom domu da bismo se osećali mirno, srećno i opušteno.

Svetlost - Dok bi prostorije poput kuhinje i dnevnog boravka trebale obilovati dnevnim svetlom, za spavaću sobu je važniji mrak jer čak i mala količina svetla (npr. koje emituju elektronski uredjaji) može omesti lučenje melatonina. Bez tog hormona pospanost ne nastupa u vreme prikladno za spavanje, zbog čega ostajemo duže budni i propuštamo vredan deo sna. Zato dobro zamračite prostoriju u kojoj spavate, a televizor i ostale elektronske uredjaje premestite u drugu prostoriju.

Oblici - Istraživanje s Harvarda pokazalo je da u prostorijama s nameštajem ravnih i strogih linija i oštrim ukrasnim predmetima osećamo opasnost i negativnost. Nasuprot tome, nameštaj ili ukrasi zaobljenih linija stvaraju osećaj prijatnosti i zadovoljstva. Istraživanje s Kalifornijskog fakulteta čak je pokazalo da zaobljeni nameštaj i dekoracije jače stimulišu moždanu aktivnost od pravougaonih. To ne znači da treba urediti stan prema katalogu iz 70-ih godina, dovoljno je da nekoliko detalja bude zaobljenih linija, na primer, da na pravougaoni sto stavite okruglu vazu ili okruglim jastucima ublažite ravne bridove kauča.

Urednost - Zbog neprestanog i kompleksnog procesa odlučivanja naš se mozak može iscrpiti i zbog umora početi da bira jednostavnije opcije, na primer, naručivanje jela iz restorana umesto kuvanja. Kako bismo olakšali, dovoljno je smanjiti broj svakodnevnih sitnih odluka. Na primer, pobrinite se da vam odeća bude urednije složena u ormaru da biste lakše odlučili šta da obučete i redovno pospremajte kako se ne biste svaki dan zamarali raščišćavanjem nereda i traženjem stvari.

Dom u zelenom - Sveže cveće, pa čak i slike prirode, smanjuju stres i poboljšavaju koncentraciju. Ako vam cveće "ne ide od ruke", a svejedno biste voleli da ozelenite dom, mirni i zeleni ljiljan, aloja i sabljica (svekrvin jezik) lako se održavaju, a prema NASA-inom istraživanju, te su biljke i odlični čistači vazduha.

Promene - Kako biste sebi ili svom detetu poboljšali moć učenja, povećali plastičnost neuronskih veza i poboljšali raspoloženje, svake godine u domu napravite veću motivaciju - popravite ono što je dotrajalo ili ne funkcioniše, promenite raspored nameštaja... Kada razbijemo rutinu, mozak izlažemo novim nadražajima koji zahtevaju istraživanje i poboljšavamo njegov rad.

 

 

 

 

Izvor: www.lovesensa.rs 

Komentari: