KADA I KAKO VEŽBATI JOGU

Svi znamo da joga čini dobro za naš um i telo. Odavno je postala filozofija zdravog života. U ovom postu Instruktor joge i meditacije, Jelena Tomasović će nam otkriti kada i kako je najbolje da vežbamo jogu.

Specificnost joga vežbi (asana) je u tome što one deluju u celini, ne parcijalno. Dok vežbamo, vide se samo fizički pokreti,a ono sto se zbiva u telu ostaje nevidljivo. Proticanje energije harmonizuje fizičke, psihičke i duhovne aspekte, što u suštini čini celinu bića.

Važno je istaći da usklađenost pokreta sa tokom disanja doprinosi psihičkoj uravnoteženosti. Bolje ćemo se snaći u neprijatnim i konfliktnim situacijama, emotivni stres ćemo lakše podneti.

Da bi se joga vežbe (asane) lakše savladale i da bi njihovo delovanje imalo potpun efekat, potrebno je upoznati i pridržavati se nekih pravila.

Za početak je bolje vežbati pod nadzorom iskusnog instruktora ili učitelja, a kasnije kada savladamo osnove tehnika joge, može i individualno.

  • Doba dana kada je najbolje vežbati je jutro, ali s`obzirom na obaveze savremenog života, može i bilo koje doba dana. Važno je posvetiti odabrano vreme samo tome. Isto tako je važno da prođe pet sati od većeg ili tri sata od manjeg obroka.
  • Nećemo vežbati neposredno pred spavanje, jer asane imaju stimulativni efekat i mogu Vas razbuditi. Pred spavanje je pogodnija Joga Nidra ili neka meditacija.
  • Joga može da počne još u krevetu, nakon buđenja ako se dobro protegnemo.
  • Mesto na kome vežbamo treba da bude čisto, provetreno i tiho na joga podlozi.
  • Odeća treba da je laka I udobna, da ne sputava pokret. Nakit, naočare, sat treba odložiti, mobilni telefon isključiti ili mutisati.

U toku mesečnog ciklusa žene ne bi trebalo da pauziraju sa vežbanjem, ali svakako postoje ograničenja u položajima, sto će instruktor već naglasiti tokom časa. Vežbanje treba da bude skraćeno, bez naprezanja i manje intenzivno. Postoje asane koji su veoma delotvorni u tom periodu.

Između asana obavezno praviti pauzu koja bi trebalo da bude usklađena sa ritmom samog časa.

Čitavo vežbanje se mora izvoditi u određenom ritmu, usporenim tempom, bez naprezanja sa blagim prelazima iz jedne u drugu asanu.

Ritam disanja je veoma bitan ali se ne treba posebno koncentrisati na njega jer asane diktiraju odgovarajuću fazu (udah, zadržavanje daha, izdah).

Zatvoriti oči tokom vežbanja ako je moguće jer ćemo tako povećati koncentraciju na sam tok vežbanja.

Udisati i izdisati ISKLJUČIVO kroz nos, pa je važno da je čist i prohodan.

Najkraće vežbamo 15 min, najduže 1 sat i 30 minuta, bez forsiranja, u skladu sa mogućnostima.

Nakon vežbanja obavezno opuštanje najmanje 15 min.

Instruktor joge I meditacije

Jelena Tomasović 

Sledeći artikal
GIN & TONIC TORTICE

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Pogledaj još
POBEDITE MISLI UĐAJI DISANJEM