POBEDITE MISLI UĐAJI DISANJEM

Smatra se da je Uđaji pranajama jednaka Vinjasi u jogi. To je svakako jedan od načina, Uđaji takođe može da pomogne pri meditacaiji. Najsvestranija je odsvih pranajama, jer može da se vežba ležeći, sedeći, stojeći, naravno kroz Vinjasu.

Uđaji znači psihičko disanje jer pomaže umu da dopre do suptilne svesti. Takođe znači pobedničko disanje; koristi se kako bi se um oslobodio ‘okova’ i pobedio sopstvene misli.

Uđaji disanje je odlična alternative meditaciji, jer je disanje opipljivo, možete da osetite vazduh koji prolazi kroz grlo.

Zašto praktikovati Uđaji pranajamu?

· Smiruje um

· Smiruje nervni sistem

· Pomaže kod insomnije

· Usporava ritam srca (što je dobro za ljude koji pate od visokog pritiska)

· Oponaša duboki san

· Uklanja sluz

· Pomaže kod bolesti cirkulacije

· Oslobađa od prošlih trauma

· Pomaže štitnoj žlezdi

PRAVO VREME ZA VEŽBU

Uđaji je jedina pranajama koja može da se praktikuje na pun stomak. Nema ni vremensku restrikciju: može se vežbati i danju i noću. I kao što je prethodno pomenuto, može da se vežba stojeći, sedeći ili ležeći. Početnici bi ipak trebali da savladaju stomačno i jogičko disanje pre Uđaji.

NAUČITE UĐAJI

Uđaji dovodi fokus u grlo. Sledeći primer je dat u klasičnoj sedećoj pozi za meditaciju.

1. Sedite u ugodnoj pozi za meditaciju, onoj koja Vama odgovara i na koju ste navikli. Podignite vrh glave prema nebu kako biste izdužili kičmu, a bradu držite paralelno sa Zemljom. Zatvorite oči.

2. Stavite dlanove na kolena, palac i kaži prst se dodiruju praveći Đana mudru. Ovo stvara krug koji usmerava pranu prema mozgu.

3. Uzdahnite i izdahnite tri puta kroz nos. Napunite stomak vazduhom pri svakom uzdahu, osetite kako se stomak povlači prema kičmi pri izdahu.

4. Lagano zategnite pozadinu grla i izdahnite kroz nos. Ovaj pokret će napraviti meki zvuk hrkanja. Držeći pozadinu grla zategnutu, polako izdahnite kroz nos. Svaki dah bi trebao da bude spor, dubok i napravlje nsvesno. U početku Uđaji je glasan, ali vežbom postaje tiši i čujan samo onome koga vežba.

5. Vežbajte 3-5 minuta, koncentrišući se na zvuk disanja.

6. Završite izdahom i vratite se normalnom disanju.

USAVRŠAVANJE UĐAJI DISANJA

Zadržavanje daha: Polako produžite sa 5 na 10 ili 20 minuta. Onda počnite da praktikujete zadržavanje daha. Uzdahnite sa Uđaji dahom, onda zadržite dah jednu ili dve sekunde pre nego što izdahnete. Usavršite ovaj ritam pre nego što počnete da zadržavate dah duže.

Kečari mudra: Mudre suenergetski ključevi koji usmeravaju tok prane. U Kečari mudri, jezik je savijen na gore tako da se donji deo jezika oslanja na gornju vilicu a vrh jezika je što dublje prema grlu. Vežbajte 5 minuta, pa onda otpustite jezik ako se umorio, pa ponovite kada ste spremni.

Kečari mudra stimuliše hormonski sekret i masira žlezde. Takođe zadržava kapljice nektarakoje padaju sa Binda u grlo. Veruje se da taj nectar podmlađuje telo.

Mantra meditacija: Ova opcija spaja Uđaji sa mantrom. Jedna od najlepših mantri je soham ili hamso, što znači “To sam ja”. Mentalno recitujte SO pri uzdahu a HAM pri izdahu. Onda probajte obrnuto: HAM pri uzdahu a SO pri izdahu. Svakako možete praktikovati i uz asane.

Izvor: http://jogaportal.com

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Pogledaj još
KAKO DA PODIGNETE SAMOPOUZDANJE: Uradite ovih 6 stvari samo za sebe!