The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Pilates je način vežbanja koji je početkom 20. veka razvio nemački sportista i trener Joseph Pilates.

Sam tvorac ovog načina vežbanja dao mu je ime kontrologija jer je verovao da se radi o načinu vežbanja u kojem um kontroliše  mišiće.

Prvi Pilates Studio otvoren je 1926. godine u New Yorku.

Nijedna druga fizička aktivnost nije u posljednjih desetak godina doživela veću ekspanziju od pilatesa.

Od elitističke aktivnosti rezervisne samo za uzak krug ljudi, pilates je postao vežba za mase širom svijeta.

S obzirom na sve njegove dobrobiti, ne čudi što se sve veći broj ljudi odlučuje upravo za ovaj način vežbanja.

 

Prednosti pilatesa

 

Pilates je način vežbanja kojim ćete postići fleksibilnost, lepo oblikovane mišiće i izdržljivost.

Naglašavajući pravilno disanje, ispravno držanje i koncentrirajući se na polagane i kontrolisane pokrete, postaćete usklađeni sa vlastitim telom.

Pilates se temelji na holističkom pristupu - objedinjuje oko 500 vežbi koje usklađuju telesne pokrete i disanje - tretirajući ljudski organizam kao nerazdvojnu celinu fizičkog i psihičkog.

Svaka pilates vežba zasniva se na nekoliko osnovnih načela, a to su: koncentracija, kontrola i osvešćivanje težišta u telu, mekoća pokreta, preciznost, disanje, mašta i intuicija.

Pilates je oblik vježbanja u kojem je kvaliteta pokreta mnogo važnija od broja ponavljanja.

Takođe, veliki naglasak se stavlja na pravilno disanje jer upravo na taj način možete pokrete učiniti maksimalnom snagom i učinkovitošću.

 

Prednosti pilatesa:

  • fizička i psihička ravnoteža i bolja koncentracija
  • pravilno disanje - povećava se kapacitet pluća, poboljšava se cirkulacija
  • brži oporavak kod povreda tkiva – uključuje se u vežbe rehabilitacije


Vežbanjem pilatesa razvijate središnji deo tela u kojem se nalaze duboki trbušni mišići i mišići duž kičme.

Dok klasično vežbanje utezima podstiče razvoj kratkih i loptastih mišića, pilatesom gradite duguljaste mišiće I pomaže kod elastičnosti i pokretljivosti zglobova.

Telo u kojem je uravnotežena snaga i fleksibilnost je mnogo  manje sklono povredama.

Mnogi oblici konvencionalnog vežbanja podstiču rad najčešće samo većih mišićnih grupe dok se slabije mišićne grupe zapostavljaju što je često uzrok i mnogih povreda i bolova.

Pilates je i tu u prednosti jer se služite celim telom, pa čak i zglobovima i stopalima.

Nijedna mišićna grupa u pilatesu nije u prednosti nad drugima, kao što nijedna nije ni zapostavljena.

Pilatesom ćete aktivirati čitavo telo i vežbati uravnoteženo I tako  značajno umanjiti opasnost od povreda.

Tokom sata pilatesa aktivirćete sve mišićne grupe, izvodeći kontinuirane i tečne pokrete. Kad razvijete pravilnu tehniku, vase telo će se kretati na zdraviji i sigurniji način.

Na taj način ćete ubrzati oporavak kod povreda, možete poboljšati svoje sportske performanse, popraviti držanje i pozitivno uticati na celo zdravlje.

S obzirom da pozitivno utiče na konstrukciju centralnog dela tela, pilates kao redovitu aktivnost uključuju i mnogi aktivni sportisti.

 

Od rekreativnih vežbača do profesionalnih sportista, za pilates se odlučuju oni koji žele:

  • sprečiti povrede
  • ispraviti neravnotežu mišića
  • popraviti držanje
  • sprečiti stres
  • podstaći veću fleksibilnost i izdržljivost
  • poboljšati kvalitet kosti
  • smanjiti masne naslage


Još jedna pozitivna odlika pilatesa jeste ta da se njime mogu baviti svi, bez obzira na godine, pol ili fizičku spremnost.

Naime, program se lako može prilagoditi specifičnim potrebama i mogućnostima pojedinca.

Potrebna oprema za pilates može biti vrlo jednostavna - kupite prostirku za pod i na njoj odradite svoj trening pilatesa.

Kad vam dosadi trening bez rekvizita, nabavite pilates prsten, veliku ili mala loptu, elastičnu traku i slično.

Pilates možete vežbati sami kod kuće. Ali, ipak, nekoliko prvih sati vežbajte uz nadzor instruktora pilatesa kako biste naučili osnovne pokrete i pravilno disanje i izbegli nepravilno izvođenje vežbi.

Preporučuje se da se pilates trenira 2 do 3 puta nedeljno uz aktivnosti kao što su plivanje, vožnja biciklom ili brzo hodanje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvor: http://alternativa-za-vas.com 

Komentari: